Diavel By selecting Race, the rider can count on 214 hp, with direct Ride-by-Wire throttle response and, on the new "S" version, a very firm suspension set-up to optimize performance. Multistrada

1299 Panigale: the object of desire of every motorcycle enthusiast.The 1299 Panigale R Final Edition's monocoque chassis forms its structural backbone - compact, rigid, lightweight, and multi-functional. With the 1299 Panigale R Final Edition, Ducati celebrates the twin cylinder engine that marked the history of the Superbike World Championship.
As the name suggests, Race RM has been developed for expert riders who want to use all the potential of the new Panigale V4 2020 on high-grip racetracks. 234 hp on 335.5 lb with racing kit.

The new Ducati Traction Control EVO 2 (DTC EVO 2) strategy is an offshoot of the Ducati Desmosedici GP18 and is already employed on the Panigale V4 R and V4 R SBK.


Cette extravagance fait suite à l’impressionnant moteur de la Desmosedici Stradale R de 998 cm3, qui produit une incroyable puissance de 221 chevaux à 15 250 tours.Même avec une telle performance, le vélo est léger: 172 kg.Il atteint ce poids grâce à certaines pièces en aluminium couplées au moteur en titane.Certaines pièces étaient également fabriquées en fibres de carbone comme articles standard.En plus du sélecteur de mode de conduite, l’aile comprend également une suspension Ohlins, des roues en aluminium forgé, un limiteur de vitesse dans les stands et une échelle de suspension arrière.Découvrez les articles de la série complète ci-dessous:Réservoir en fibre de carbone et couvercle de balance arrièreLe moteur avait une augmentation de 7 ch par rapport au modèle précédent de la marque italienne.Si le conducteur opte pour le système d’échappement Akrapovic, le V4 R s’élève à 291 400 $.Moteur Desmosedici Stradale R de 998 cm3 / 221 ch à 15 250 toursBoîte de vitesses: boîte de vitesses 6 rapports DQS Ducati Quick Shift;Embrayage: embrayage à glissement et multi-servo automatique avec commande hydraulique.Échappement: Système 2-1-2 avec pot catalytique et 2 sondes lambda.Amortisseurs doubles en acier inoxydable avec couvercles en aluminium.Frein avant: 2 disques semi-flottants de 330 mm, étrier Brembo Monobloc M50 monté radialement à 4 pistons, avec ABS incurvé de série;Frein arrière: disque de 245 mm, étrier à 2 pistons avec ABS en équipement standard;Injection de carburant: système électronique d’injection de carburant.Boîtiers d’accélération elliptiques entièrement électriques;Pneu avant: 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP;Pneu arrière: 200/55 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP;Rapport: 1 = 37/15 2 = 30/16 3 = 27/18 4 = 25/20 5 = 24/22 6 = 23/24;Suspension avant: fourche Marzocchi USD 50 mm entièrement réglable sous pression avec protection en aluminium anodisé rigide et léger;Suspension arrière: unité Sachs entièrement réglable.Type: Superframe L-Twin, 4 soupapes avec actionnement démodromique par cylindre, refroidi par liquideDécouvrez une vidéo exclusive de cette version et plus de photos du modèle.



245mm disc, 2-piston caliper with Cornering ABS as standard equipment Aluminum single-sided swingarm This chain drive accurately transmits the motion between crankshaft and camshaft, and thanks also to an automatic tensioning adjustment, offers excellent reliability with low routine maintenance costs. True to the Panigale R's racing focus, it features competition oriented Ohlins suspension including an NIX30 fork, TTX36 shock, and steering damper, all fully manually adjustable.

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The perfect balance for high-performance riding in all conditions, from the street to the track ... new Panigale V2 Panigale V2.

Cornering ABS Bosch,Ducati Traction Control EVO, Ducati Wheelie Control EVO, Engine Brake Control The Panigale V4 R embodies the maximum expression of Ducati values: style, sophistication, performance.. The 1299 Panigale R Final Edition is produced in a numbered, unlimited series, and represents the perfect mix between high performance engine and racing chassis.

This system provides competition-level damping and vehicle control, while being lighter than an electronic system - contributing towards the Panigale R's incredible weight advantage over the competition.